Новини

30.03.2022 ЦДЮТ. Пісні війни

Ми мусимо пережити цю війну….

Культурний фронт тримають наші діти-ангели. Щоб зберегти їхню вразливу психіку, дорослі задіюють малечу до пісні, до волонтерства через мистецтво.

Братик і сестричка (Максим та Христина Шалай) а також їхній друг Маркіян Войтович, які є вихованцями вокального гуртка «Калина» (кер. Володимир Бойко) виконали гімн українського пласту «Ми ростем». Твір складний, не дитячий, але Юрій Келемен адаптував фонограму і довго та наполегливо шліфував вокал.

Слухайте, дивіться, підтримуйте малих артистів уподобайками та коментарями….

30.03.2022 Як дітям-переселенцям продовжити навчання у закладах освіти?

Шкільне життя Follow on Twitter Send an email

30.03.2022 478

Матеріал підготовлено офісом освітнього омбудсмена. 

Кожна дитина, яка вимушена була залишити дім та евакуюватися в інші регіони України, має право здобувати загальну середню освіту за формою, яка є найбільш безпечною для дитини.

Адже наші воїни захищаючи нашу країну, захищають її майбутнє, а майбутнє – це наші діти, молодь, які мають бути освіченими.

Існує кілька способів того, як дитина, яка через війну вимушена була змінити місце проживання (перебування) та/або місце навчання, може продовжити навчання:

Для цього один із батьків, опікунів чи інших законних представників, родичів повинен подати до закладу освіти відповідну заяву про зарахування (її скановану копію чи фотокопію). Заява подається будь-яким способом: особисто або електронною поштою, через месенджер або іншим зручним способом для заявника.  Якщо у законних представників наявне  свідоцтво про народження дитини чи свідоцтво її навчальних досягнень – бажано скановані копії чи фотокопії цих документів додати до заяви.

Щоб приймати відповідні управлінські рішення та краще налаштовувати освітній процес для дітей, які стали переселенцями, для держави важливо володіти даними, скільки здобувачів освіти продовжили навчання, де вони перебувають, з яких причин не продовжили навчання.

Тому важливо, щоб місцеві органи освіти об’єднаних територіальних громад вели окремий облік та формували реєстр здобувачів освіти за місцем їх перебування (навчання). Ці реєстри повинні містити прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дату народження, місце проживання (перебування), місце навчання (заклад освіти), попереднє місце проживання (перебування), попереднє місце навчання (заклад освіти), форму здобуття освіти, належність дитини до категорії осіб з особливими освітніми потребами.

Докладніше про організацію освітнього процесу – у відповідному наказі МОН від 28 березня 2022 року №274 – «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».

28.03.2022 Великогрибовицький ліцей. Ми_хочемо_мирного_неба!!!

Місяць війни ще більше об‘єднав учнів, батьків і вчителя 1 класу Воробець Уляну Тарасівну в одну міцну родину. Ми навчаємося, малюємо, виготовляємо мотанки свободи та дуже сильно віримо в нашу перемогу!!!

26.03.2022 Інтерактивна карта з інформацією про події широкомасштабного російського вторгнення в Україну

Ресурс доступний за посиланням: https://wartoday.info/.

Він покликаний систематизувати інформацію про перебіг російсько-української війни після широкомасштабного вторгнення РФ в Україну та її наслідки у регіональному вимірі.

На інтерактивній карті систематизується інформація про:

Дані постійно оновлюються.

Усі, хто володіє інформацією, фото- чи відеоматеріалами, можуть запропонувати їх для розміщення в геоінформаційній системі. Надіслати матеріали можна через сайт. Після перевірки адміністраторами, інформація буде додана на карту.

Сайт працює у трьох мовних редакціях: українською, російською та англійською.

Інтерактивна карта створена та наповнюється командою фахівців Української жіночої варти та Українського інституту національної пам’яті.

«Наш головний критерій − перевіреність і достовірність даних, які ми вносимо на карту. Інформація про знищення російської техніки та живої сили ворога оновлюється там оперативно і з чіткою локалізацією на карті, додаванням фото та відео. А ось відомості про обстріли українських територій з’являються на карті з великою затримкою – у кілька днів або тижнів – аби унеможливити використання ресурсу ворогом для корегування вогню», – розповідає Олена Охрімчук, співробітниця Українського інституту національної пам’яті.

26.03.2022 Шкарлет: деякі з питань навчання та отримання документа про освіту

Шкільне життя  Follow on Twitter Send an email

25.03.2022 1 238

25 березня 2022 року Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет надав роз’яснення щодо деяких питань навчання та отримання документа про освіту для тих дітей, які зараз навчаються не за місцем постійного проживання.

«Перше! Кожна дитина має право здобувати освіту. Це право гарантоване Конституцією України. Друге! Усі діти, які навчаються зараз не у своїх рідних школах, а також за кордоном, отримають документ про завершення навчального року. І всі їхні оцінки будуть зараховані, де б дитина не навчалася зараз: у будь-якій іншій школі, яка здійснює очне, змішане чи дистанційне навчання або екстернат. Це може бути будь-який заклад загальної середньої освіти, зокрема й приватні заклади освіти», – зазначив Сергій Шкарлет.

Атмосферна школа, Оптіма, Ліко-школа, Академія А-плюс – всі ці школи мають ліцензію та співпрацюють із Міністерством освіти і науки та органами управління освітою. Виданий ними документ про освіту є абсолютно рівноправним із документом про освіту, який видає будь-який державний або комунальний заклад загальної середньої освіти. Міністр зазначив, що ці школи надали безкоштовний доступ до навчання на своїх платформах. Вони доступні й поза межами України.

«Третє! Нагадаю, що у нас функціонує національна електронна платформа “Всеукраїнська школа онлайн”, на якій розміщено уроки з усіх шкільних предметів для учнів 5-11 класів, вона є постійно доступною», – підкреслив Міністр.

Сергій Шкарлет також звернувся до всіх батьків і учнів нашої країни, висловив розуміння, а також повідомив, що Міністерство освіти і науки України завжди на зв’язку, працівники готові допомагати та підтримувати кожного, кому це необхідно.

25.03.2022 Як підтримати дітей у стресових ситуаціях.

Наразі тисячі людей вимушені перебувати в укриттях, щоб врятуватися від обстрілів у зоні активних бойових дій. Експерти ЮНІСЕФ підготували поради, як підтримати дітей у стресових ситуаціях та допомогти їм подолати тривогу та страх.

Що батькам потрібно говорити та робити, аби дитина почувалася спокійно?

Складіть маршрут до укриття та розкажіть, якою має бути послідовності її дій. Говоріть короткими та чіткими фразами.

Намалюйте карту укриття: що і де розташовано, як воно функціонує, де вхід і вихід, де ваше місце, де будуть перебувати рідні (намалюйте, зобразіть, напишіть — діти ліпше сприймають, якщо це буде візуалізовано).

Спостерігайте за станом та реагуйте на потреби дитини. Ставте їй відкриті запитання, стежте за емоційною реакцію та рівнем активності. Важливо, щоб дитина говорила про те, що з нею відбувається, сама могла запитувати, проявляла емоції.

Якщо дитина перебуває у стані ступору, її важливо повернути до вербальної комунікації та активної діяльності.

Для цього поставте три прості питання і чекайте відповіді.

Можна також помасажувати дитині кінчики пальців, мочки вух, запропонувати гру, або ж дати завдання, орієнтоване на дію (принеси, подай, зроби). Дайте їй води або чаю, нагодуйте та обійміть.

Реагуйте на потреби дитини та задовольняйте їх поможливості. Це поверне відчуття безпеки.

Проговорюйте і проявляйте емоції. Якщо ваша дитина переживає чи відчуває злість або роздратування через те, що відбувається навколо, не кажіть фраз на кшталт «Не переживай» чи «Тобі не варто злитись».

Натомість скажіть: «Я бачу / мені здається, що ти налякана / злишся». Так дитина буде розуміти, що вона не залишилась наодинці зі своїми переживаннями.

Не варто давати обіцянок, які від вас не залежать. Натомість, щоб сказати «Все буде добре», «Нічого не станеться», поясніть: «Що б не сталось, головне – ми разом».

Якщо діти грають чи малюють війну – не забороняйте їм. Програйте, прокричіть, озвучте чи візуалізуйте емоцію (наприклад, можна спробувати ричати, як собака). Саме так ви можете допомогти впоратися з емоціями та знизити рівень тривоги.

Тілесний контакт допоможе знизити рівень напруження та заспокоїтись. Можна спробувати одну з вправ:

Допоможе вийти зі стану ступору та знизити рівень стресу стабільне дихання. Для цього спробуйте таку вправу: вдих носом і повільний видих ротом, можна зі звуками «А», «О», ефективним також є дихання животом. Важливо відновити стабільне дихання та фізичну активність.

У час невизначеності важливо відтворювати послідовність дня. Це надасть відчуття контролю над власним життям. З самого ранку і до вечора загинайте пальчики і проговорюйте все, що ви щоденно робите.

Дбайте про себе. Ви краще допоможете дитині, якщо будете піклуватися про себе. Дитина бачить, як ви реагуєте на новини, та копіює вас, тому важливо, щоб вона розуміла, що ви зберігаєте спокій і маєте чіткий план дій.

Якщо ви занепокоєні або засмучені, знайдіть час для себе, за можливості поспілкуйтеся з друзями та рідними. Важливо почути голос інших. Це надасть відчуття єдності та зв’язку зі світом.

Дитині важливо знати, що вона не залишиться на самоті. Кінець розмови робіть максимально позитивним,  також звертайте увагу на мову тіла дитини, постійно оцінюйте її рівень занепокоєння.

Створюйте спільні традиції завершення дня (обіймайтеся, моліться, пийте чай або ж співайте).

Обмежте кількість розмов та прослуховування новин про війну в присутності дитини. Надавайте їй лише перевірену інформацію, робіть це дозовано і відповідно до віку.

Бережіть себе і своїх близьких!

Усе буде Україна!

25.03.2022 ЦДЮТ. Місяць волонтерства

Сьогодні, 25. 03. 22 року, минає місяць, відколи було створено Штаб опору при ЦДЮТ Залізничного району м. Львова. Місяць нашого волонтерства. Штаб згуртував навколо себе людей, яким не байдужа доля України у скрутний час війни.

Дякуємо працівникам ЦДЮТ Залізничного району (директор Любомир Войтович), УГКЦ Всіх Святих Українського Народу (парох        о. Володимир Ольшанецький), храму Святого Великомученика Георгія Побідоносця (парох прот., о. Стефан Сороківський), храму свв. Ольги і Єлизавети  (парох о. Іван Галімурка), церкві Введення в Храм Пресвятої Богородиці в смт. Брюховичі (парох, ректор ЛПБА проф. прот., о. Ярослав Ощудляк), храму Різдва Пресвятої Богородиці у смт. Брюховичі (парох о. Петро Салагуб), благодійному фонду «Карітас» (керівник Любов Коренева), народному дому «Просвіта» в смт. Брюховичі (в\о директора Марта Бей), громадам смт. Брюховичі, смт. Дубляни, працівникам ЗЗСО № 67 (директор Олена Коваленко), 77 (директор Зоряна Демчук), 100 (директор Мирослава Лакоцька), Ліцею № 74 ім. Марії Підгірянки (директор Оксана Кархут), початковій школі «1,2,3» (директор Марія Прихід), ПШ «Джерельце» (директор Світлана Мазур), ЗДО № 183 (директор Володимир Гак).

Окрема дяка Ірині Левик, Тарасові Холову, сім’ї Котовських, Тарасові Лабі, Катерині Кіт, Анастасії та Зоряні Хтей, туристичним фірмам «Калина» (директор Анна Ратушна) та «Відвідай» (директор Ігор Губіліт).

Захисники отримали від нас сотні квадратних метрів маскувальної сітки, балаклави, берці, термобілизну, ліхтарики, сигарети, павербанки, біноклі, лопати, тактичні рукавиці, медичні препарати, дитячі малюнки та образочки-обереги…

Окрім того, бійці не були голодними: сотні відер з варениками, налисниками, картопляними зразами. Запашні домашні булочки та пляцки нагадували про рідну хату…

На жаль, війна триває. Тому не опускаємо рук, продовжуємо боротись за перемогу, бо разом ми велика сила!

СЛАВА УКРАЇНІ!

ГЕРОЯМ СЛАВА!

ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!

25.03.2022 Великогрибовицький ліцей. 21 Березня - Всесвітній день підтримки дітей із синдромом Дауна🙂

В усьому світі на знак підтримки «Сонячних Дітей»  треба одягти різнокольорові шкарпетки і розповісти знайомим про цю дату.

Учні 2 класу Великогрибовицького ліцею підтримали #Lots_of_socks челендж!

#worlddownsyndromeday2022 #шкарпетуйся

Управління освіти ДГП Львівської міської ради

Інклюзія. Львів

20.03.2022 Подяка ліцею №38

Доброго ранку! Якщо можна, то опублікуйте, будь ласка, нашу подяку ліцею 38.


У наш час, коли в Україні триває війна, багатьом людям доводиться покидати рідні домівки та шукати прихистку в більш безпечних регіонах країни. Так вчинити довелося і нам. Як і більшість людей, ми зібралися за годину та з мінімальним набором речей поїхали, як то кажуть, в нікуди. Неможливо описати словами, що ти відчуваєш, коли покидаєш рідних тобі людей і їдеш з повним непорозумінням,що робити далі.

Доля та Бог розпорядилися так, що  ми потрапили до Львівського ліцею 38, на чолі якого стоїть чудова жінка Терешкевич Світлана Василівна. Це дійсно Людина з великої літери! Ми безмежно вдячні Світлані Василівні та всьому колективу ліцею за турботу та піклування про нас. Ви намагаєтеся зробити все для того, аби ми відчували родинний затишок та тепло. Віримо в те, що війна скоро закінчиться та ми повернемося до своїх домівок, але знаємо, що пам'ять про вас залишиться з нами назавжди.

Нехай вас усіх береже Бог! Здоров'я, щастя та миру вам та вашим рідним! Дякуємо за все!!!!!

З повагою родини Рябенко та Кривобок

19.03.2022 Українців попередили про розсилку шкідливого програмного забезпечення

Держспецзв’язку застерегло українців, оскільки зловмисники поширюють шкідливе програмне забезпечення. Воно вражає комп’ютер та передає інформацію.

Серед державних органів розповсюжєують електронні листи з архівом “501_25_103.zip”.

Програма уражає комп’ютер

В архіві є однойменний файл-ярлик. При відкритті він автоматично завантажується. Відбувається декодування файлу-приманки та шкідливої програми LoadEdge. Ця програма має забезпечити ураження комп’ютера іншими шкідливими програмами з арсеналу групи:

Таким чином зловмисники отримують інформацію про диски, завантаження/вивантаження файлів, операції з файловою системою, зокрема, їх видалення.

Хто поширює програми

Спеціалісти пов’язують це з діяльністю групи UAC-0035 (InvisiMole). Крім того, з’ясували, що розробляли шкідливу програму LoadEdge, щонайменше, з лютого 2021 року.

17.03.2022 Реєстрація на вебінар.

16.03.2022 ЮНІСЕФ разом із МОН запустили дитячий онлайн-садок НУМО

 Шкільне життя  Follow on Twitter Send an email

14.03.2022 642

14 березня, ЮНІСЕФ разом із Міністерством освіти й науки запустили дитячий онлайн-садок НУМО з відеозаняттями для дітей віком від 3 до 6 років. Перший випуск доступний до перегляду на YouTube-каналах МОН  та ЮНІСЕФ і на платформі MEGOGO. Ініціатива допоможе батькам зайняти дитину пізнавальними та розвивальними активностями і, наскільки це можливо, відволікти від війни.

«У найскладніший для України час МОН спільно з партнерами розробляють платформи, різні канали комунікації, аби діти мали змогу навчатися. Завдяки дистанційним технологіям, ЮНІСЕФ запускає дитячий садок НУМО для дошкільнят. Цей проект є платформою, на якій батьки та вихователі зможуть знайти усі необхідні розвивальні матеріали у відкритому доступі. Для нас важливо, щоб, незважаючи на складнощі, вже з раннього віку освіта для української малечі була комфортною, корисною та цікавою», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Під час бойових дій родини проводять багато часу у сховищах, у дорозі, або ж намагаються адаптуватися до нового місця, куди були вимушені переселитися. Батьки часто перебувають у стресовому стані, страждають від емоційного та психологічного виснаження, тому потребують допомоги у організації корисного дозвілля для дітей.

Програму онлайн-садочка розроблено командою вихователів на чолі із Соломією Бойкович, експерткою з дошкільної освіти. Також до команди розробників долучали психологів, щоб контент був безпечним для дітей, які зараз перебувають у стресі. Онлайн-садочок призначений зберегти зв’язок малюків з освітнім і розвивальним процесом.

Онлайн-садок став частиною проекту НУМО – платформи, на якій зібрані корисні підказки, цікаві вправи та ігри, що допоможуть дошкільнятам щодня опановувати важливі навички для подальшого розвитку й не втрачати вже здобуті компетентності.

16.03.2022 МОН України. Психологічна турбота від Світлани Ройз.

14.03.2022 На українському телебаченні стартує освітній проєкт для школярів 5-11 класів

 Шкільне життя Follow on Twitter Send an email

13.03.2022 1 075

У понеділок, 14 березня, стартує «Навчання без меж» – спільний освітній проєкт Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури та інформаційної політики, українських телеканалів ПЛЮСПЛЮС, «Піксель» та регіональних каналів Суспільного мовника, а також платформ онлайн-телебачення MEGOGO, Київстар ТБ, 1+1 video та sweet.tv.

«Вісімнадцятий день триває жорстока війна рф проти України. Збройні сили України та загони тероборони гідно тримають оборону нашої держави та дають відсіч окупантам!  Зараз наше завдання організувати та запустити освітній процес, принаймні там, де дозволяє безпекова ситуація. Для цього ми об’єднали зусилля з колегами та партнерами  й підготували додаткові інструменти для дистанційної освіти, як от проєкт «Навчання без меж», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Проєкт передбачає трансляцію відеоуроків для школярів 5-11 класів. Кожен день буде присвячений окремій дисципліні. З 14 до 18 березня (понеділок-пʼятниця) транслюватимуться такі уроки:

Так, дитячий телеканал «Піксель» транслюватиме уроки для 5 класу щоденно о 10:00 та для 6 класу об 11:00. ПЛЮСПЛЮС, що входить до складу 1+1 media, показуватиме уроки для школярів трьох класів: 7-го з 10:00 щоденно, 8-го з 11:00 та 11-го класу з 12:00. Регіональні канали Суспільного відповідно транслюватимуть заняття для 9 класу о 10:00 та для 10 класу об 11:00. Також усі згадані уроки можна буде переглянути на платформах онлайн-телебачення MEGOGO, Київстар ТБ, 1+1 video, sweet.tv як у прямому ефірі, так і в будь-який зручний час абсолютно безкоштовно.

«Навчання без меж» – наша спільна спроба за допомогою телебачення та онлайн-платформ занурити школярів 5-11 класів у захопливий світ нових знань. Нагадати, що все буде добре і що ми разом розбудуємо світле завтра», – коментують автори проєкту.

Проєкт реалізується на основі Всеукраїнського онлайн розкладу – ініціативи Міністерства освіти та науки України, в межах якої учні 1-11 класів можуть долучитися до відеоуроків, розміщених на платфомі YouTube. Усі охочі можуть додавати нові уроки з розкладу до свого google-календаря, аби отримувати сповіщення про початок трансляції.

13.03.2022 СЗШ № 97. «Борітеся – поборете, Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава. І воля святая!» 

У дні смутку, коли оченята невинних дітей вдивляються на заплакану бездонну небесну блакить, постає пророче слово Кобзаря - броня української нації, мережане Господнім проведенням.

Війна вносить свої корективи, та ми вірні традиціям. 10 березня учні, батьки, вчителі та всі, хто знаходився в приміщенні школи, долучились до флешмобу «Читаємо Шевченка» (організатор – М.Харатинович, учителька української мови та літератури). Лунає Тарасова поезія, котру любимо з дитинства… І йде вона з душі, допомагає побачити світ, вчить жити, піднімає український дух та волю до спротиву, мобілізує як українців, так і весь світ на боротьбу з ворогом за відновлення територіальної цілісності та перемоги України.

Сьогодні ми у молитвах серед руїн… Нехай Господній щит охороняє усіх від кулі ворожої, а слово Шевченка гартує у буремні дні нашої України-неньки.

12.03.2022 Міністерство освіти і науки України. Психологічна турбота від Світлани Ройз.

Щоб підтримати дітей під час військових дій та надати їм швидку психологічну допомогу, МОН та психолог Світлана Ройз підготували серію відео.

Вони доступні за посиланнями

Сайт МОН: https://mon.gov.ua/.../psihologichna-turbota-vid-svitlani...

YouTube МОН: https://youtube.com/playlist...

09.03.2022 Зашківський ліцей імені Є.Коновальця. "Борітеся - поборете! Вам Бог помагає."

Середа, 9 березня ,– дев’ятий день весни і чотирнадцятий день війни в Україні. Цього ж дня українці всього світу  відзначають день народження Тараса Шевченка, нашого Пророка. Можливо, не всі поспішають цитувати Шевченка зараз, але його слова "Борітеся – поборете! Вам Бог помагає" вже не перший рік є гаслом, під яким живуть свідомі українці. В умовах війни вони вкотре набувають особливого значення.

 У день народження Т.Г. Шевченка учні нашого ліцею цитують його вірші.

07.03.2022 СЗШ №97. Кожен з нас з дня у день робить те, що має робити, те, що підказує йому серце, розум, душа...

Губляться дні і дати... Пам'ятаю лише 24 лютого, четвер - повномасштабне вторгнення росії, 28 лютого, понеділок - останній день зими і очікування весняного мирного сонця і неба, 6 березня, сьогодні - неділя і якийсь невимовний спокій... Певно через те, що сьогодні молитви більше ніж у будні... Всі решта дні і ночі - як один день...

Сьогодні тут не буде жодних фото про те, як минають  дні війни у стінах нашої школи, бо всі ці фото ми, вчителі та учні, хочемо присвятити нашій ПЕРЕМОЗІ і саме у ДЕНЬ ПЕРЕМОГИ опублікуємо колаж спогадів, щоб згадати, щоб оцінити, щоб аж до сліз!

А, наразі, кожен з нас з дня у день робить те, що має робити, те, що підказує йому серце, розум, душа...

Сьогодні ж хочу подякувати тим, хто був і є поруч!

ВЕЛИЧЕЗНЕ ДЯКУЮ заступникам, вчителям, батькам, учням, випускникам двох шкіл, усім працівникам школи, громаді!!! Саме в ці дні відбулося наше з вами знайомство і найбільше зближення! Дякую за те, що ви є, що ви такі, які ви є і що ми з вами на одній хвилі!

РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ!

СЛАВА УКРАЇНІ!

ГЕРОЯМ СЛАВА!

06.03.2022 Великогрибовицький ліцей. Українці, тримаймося!

Українці, тримаймося! 

Скоро у нас буде свій День ПЕРЕМОГИ!

06.03.2022 Великогрибовицький ліцей. РАЗОМ МИ СИЛА!

У Великогрибовицькому ліцеї протягом трьох днів "кипить робота". Дякуємо нашим педагогам, батькам, бабусям, випускникам та учням ліцею, всім, хто долучається до наших волонтерських акцій!

РАЗОМ МИ СИЛА!

СЛАВА УКРАЇНІ! ГЕРОЯМ СЛАВА!

04.03.2022 Оповіщення Цивільного захисту.

01.03.2022 ДПА-2022 скасовано для учнів 4 та 9 класів

 Шкільне життя Follow on Twitter Send an email 28.02.2022 1 548

Через ситуацію в Україні, яка потерпає від брутальної, відкритої та широкомасштабної агресії Російської Федерації, Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет підписав наказ, яким звільнено від проходження Державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році.

“Такі дії вимушені, адже головне сьогодні – це збереження здоров’я та життя учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану”, – зазначив Сергій Шкарлет.