Новини

СЗШ №40 м.Львів. День чорних окулярів.

09.06.2023, 20:12

СЗШ №67. "Без Левандівки Львів то не Львів"

09.06.2023, 18:08

4.06.23 на території СЗШ №67 відбулося свято "Без Левандівки Львів то не Львів."

Працювали цікаві локації:

 майстер класи від професійних училищ.

 шахи

 карате - клуб "Фенікс"

 наукова лабораторія від Центр професійного розвитку педагогічних працівників м. Львова

 танцювальний колектив "Аматор Львів" тренер Роман Коженевський

 приготування куліша

 ярмарок на підтримку ЗСУ

 Г.О. "Ми з Левандівки"

 Супутник Левандівський

 спортивні змагання на футбольному полі

 виступи наших талановитих діточок. Керівники: Галя Дроздик , Андрій Саворський

 унікальні музейні експонати

Усі заявлені артисти-випускники приїхали на свято.

Шана всій левандівській громаді! 

Дякуємо батькам, учителям, учням. Синергія спрацювала на вищому рівні!

Зібрані гроші підуть на потреби наших батьків- воїнів ЗСУ  

https://www.facebook.com/100001672689407/videos/pcb.6309457805786580/813185057040258

https://www.facebook.com/100001672689407/videos/pcb.6309457805786580/920139905725203

https://www.facebook.com/100001672689407/videos/pcb.6309457805786580/927239348392350

https://www.facebook.com/100087370750971/videos/550956617250403

СЗШ №40 м.Львів. #День_захисту_дітей

09.06.2023, 17:58

Долоньки доброзичливості, щастя і миру робили учні 1-4 класів у День захисту дітей.

У МОН розробили Концептуальні засади реформування історичної освіти

09.06.2023, 16:22

 Шкільне життя  Follow on Twitter  Send an email  07.06.2023   444

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Концептуальних засадах реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти.

Проєкт акта розроблено відповідно до Оперативного плану Міністерства освіти і науки України, затвердженого наказом МОН від 10 січня 2023 року № 15 та наказу Міністерства освіти і науки України від 2 грудня 2022 р. № 1090.

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту Концептуальних засад приймаються у довільній формі до 24 червня 2023 року на електронну адресу: vladomila@ukr.net, r_yevtushenko@mon.gov.ua.

Контактна особа для надання консультацій: Раїса Євтушенко.

Результати обговорення будуть розміщені на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України в період з 29 червня по 1 липня 2023 року.

СЗШ №40 м.Львів. День нестандартних зачісок.

09.06.2023, 09:09

Найкреативніші зачіски наших учнів🩷

#День_нестандартних_зачісок

НМТ-2023: основна сесія09.06.2023, 08:26

Шкільне життя  Follow on Twitter  Send an email  02.06.2023   963

Основні сесії національного мультипредметного тесту проходитимуть протягом червня в Україні та в 47 містах 30 інших країн.

З міркувань безпеки УЦОЯО не публікує інформації про те, де на території України відбудуться тестування. Наполегливо рекомендуємо учасникам не розголошувати, де й коли проходитиме тестування, адже від цього може залежати безпека і їхня, і організаторів НМТ.

Тестування відбуватиметься у дві зміни: перша – з 10:00, друга – з 15:00 за київським часом у всіх країнах, окрім США та Канади. За посиланням можна ознайомитися з інформацією про початок  тестування за місцевим часом у певній країні. В усіх містах США та Канади НМТ розпочинатимуть о 18:00 за Києвом, тобто о 08:00 у Сакраменто, о 09:00 в Едмонтоні, о 10:00 у Х’юстоні, об 11:00 у Детройті, Нью-Йорку та Торонто, о 12:00 у Монктоні. 

Допуск до тимчасових екзаменаційних центрів розпочнуть за 30 хв і припинять за 10 хв до початку тестування.

Для допуску до ТЕЦ потрібно пред’явити сертифікат учасника НМТ та оригінал  документа, що посвідчує особу / його цифровий аналог в додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг «Дія». Якщо є змога, рекомендуємо мати роздруковане запрошення. 

Також важливо взяти із собою ручку і за бажанням пляшечку питної води. Паперові чернетки будуть надані кожному учаснику / кожній учасниці в аудиторії тестування.

Увага! Якщо учасник / учасниця запізниться або при вході до ТЕЦ не пред’явить документа, що посвідчує особу,   його / її не допустять до участі в НМТ. 

Рекомендуємо учасникам:

Протягом часу, відведеного на виконання завдань НМТ, учасникам заборонено мати при собі або на своєму робочому місці речі, що не передбачені процедурою проведення тестування. Їх учасники мають залишити в спеціально відведеному місці в аудиторії. 

Якщо з поважних причин учасник / учасниця не зможе взяти участі в основній сесії НМТ, він / вона може подати протягом трьох робочих днів із дня проведення тестування заяву щодо участі в НМТ під час додаткових сесій.

Очевидно, що запізнення не є поважною причиною, тож рекомендуємо заздалегідь подбати про те, щоб вчасно дістатися до ТЕЦ. 

Учасник / учасниця, який / яка брав / брала участь в основній сесії НМТ, але не зміг / не змогла розпочати або завершити роботу над тестом, також може подати заяву щодо участі в НМТ під час додаткових сесій у день проведення НМТ через відповідального за ТЕЦ або протягом трьох робочих днів із дня проведення тестування.

НВК "ШКТ-ЛТЛ". СВЯТО ЛІЦЕЙНОЇ РОДИНИ. БЛАГОДІЙНИЙ ЯРМАРОК НА ПІДТРИМКУ ЗСУ

09.06.2023, 05:19

СЗШ №40 м.Львів. #День_захисту_дітей

06.06.2023, 18:31

Долоньки доброзичливості, щастя і миру робили учні 1-4 класів у День захисту дітей.

ЦДЮТ. День захисту дітей

06.06.2023, 18:20

1 червня – міжнародний День захисту дітей! У час війни вони цього захисту потребують особливо.

Вихованці ЦДЮТ Залізничного району та ЦДЮТ «Веселка» (Франківський р-н) на площі перед пам’ятником С. Бандері демонстрували свої вокальні, хореографічні, циркові, артистичні…. таланти (словом, концерт). А також гості взяли участь у майстер-класах від досвідчених майстрів скульптури, бісероплетіння, ляльки-мотанки…

Найкращою підтримкою для дітей була присутність батьків, керівників, простих перехожих, їхні оплески, усмішки…

НВК "ШКТ-ЛТЛ". Змагання з футболу

06.06.2023, 18:06

З 17 по 22 травня проводилися змагання Львівської спортивної шкільної ліги з футзалу  серед учнів 2011 року народження і молодше ,закладів ЗСО Львівської міської територіальної громади.

На території НВК ШКТ ЛТЛ  відбувся відбірковий етап серед учнів 5-6  класів. За підсумками цього була  сформована збірна команда навчального закладу, яка відстоювала звання школи на груповому та районному етапі.

За підсумками групового  етапу шкільної ліги з футзалу  ми посіли 2 місце, а за підсумками 2 етапу шкільної ліги з футзалу Шевченківського району ми посіли 3 місце!

СЗШ №40 м.Львів. Подорож до Крехівського монастиря

06.06.2023, 18:02

Сьогодні учні 7а класу із класним керівником Юзьків Л. С. та вчителем німецької мови Нагірняк О. В. мали чудову нагоду побувати в Крехівському монастирі, який називають "колискою" Василіянського чину, де виховуються майбутні покоління ченців, де вони визначаються з тим, чи готові все життя пов'язати з Богом.

Діти побачили печери, у яких жили і молилися монахи, зачерпнули води із цілющого джерела..

Дуже цікаво провели час у Жовкві. Це місто - пам' ятка, єдиний добре збережений в Україні зразок приватного ренесансного "ідеального" міста - фортеці, де жили видатні історичні особи кількох народів :українців,

поляків, євреїв, вірмен.

Пізнавальну екскурсію провела дітям п. Наталя Дудяк.

Дякуємо Господу Богу та ЗСУ за можливість пережити щасливі миті учнівськиго життя.

НВК "ШКТ-ЛТЛ". НАВИЧКИ ПЕРШОЇ ДОПОМОГИ

06.06.2023, 17:59

Навички першої допомоги – критична необхідність для кожної людини, особливо в умовах війни. Сьогодні це без перебільшень може врятувати життя.

Саме тому, для учнів 9 класу брат учениці, Хорт Андрій - студент 4-го курсу медичного факультету ЛНМУ (Львівський національний медичний університет) ім.Д.Галицького, навчав як правильно зупиняти кровотечу методом накладання джгута (турнікету), створювати джгути з підручних матеріалів, оцінювати свідомість постраждалого та звільняти дихальні шляхи, здійснювати зовнішній масаж серця, проводити огляд постраждалого та викликати швидку.

Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів м.Львова

Управління освіти Львова

СЗШ №40 м.Львів. Екскурсія на пасіку "Відпочинок на вуликах"

06.06.2023, 17:50

Учні 2-А та 2-Б класів відвідали пасіку "Відпочинок на вуликах". Разом з класоводами Цяпкою О.І. та Мазепою О.Ю довідалися цікаві факти про бджіл. Господиня пасіки п.Наталя провела майстер-клас з виготовлення свічки. А на завершення учнів почастували трав'яним чаєм і вафлями з медом!

НВК "ШКТ-ЛТЛ". 1 червня - Міжнародний день захисту дітей

06.06.2023, 17:45

1 червня - Міжнародний день захисту дітей – найпрекрасніше свято радості та надії. Кожна дитина має повне право бути захищеною, розвиватися й навчатися для кращого майбутнього. Сьогодні, як ніколи, це свято, сповнене прагненням ПЕРЕМОГИ і МИРУ, набуває сенсу!

Учні 7 класу цей день відсвяткували сходженням на найвищу вершину Львівської області - гору Пікуй (1405 м) Це маленька наша перемога, присвячена  ЗСУ! Дружній колектив, активний відпочинок, перемога над своїми страхами, над лінню і над зневірою у власні сили - все це робить нас сильнішими. А незрівнянні краєвиди рідного краю надихають і заворожують....!

СЗШ №40 м.Львів. День без наплічника.

06.06.2023, 00:07

СЗШ №40 м.Львів. Учні 8-Б класу з учителем інформатики Кукулевською О.С. та бібліотекарем Васьків М.Я. на базі Компакт- бібліотеки прослухали лекцію юриста з «Жіночих ініціатив» про кібергбулінг та безпеку в інтернеті. Було цікаво та пізнавально. Усі знання закріпили та перевірили Kahoot-грою!

05.06.2023, 23:17

СЗШ №33. День захисту дітей 

05.06.2023, 23:15

Бажаю дітям на землі

Рости в любові і ласці.

Погане щоб не знали ви

І жили всі, як в казці!

Щоб найкраще все завжди

Діткам діставалося,

І щоб сонечко з небес

Вам щодня всміхалося!

Андрій Закалюк. Закінчується навчальний рік, але не проєкти в освіті

03.06.2023, 15:29

Закінчується навчальний рік, але не проєкти в освіті

Відіграли квізи та шкільні спортивні ліги, зарахували у дитячі садки 7 тисяч дітей, провели навчання для директорів у Карпатах і готуємо для учнів школи літнього дозвілля. Детальніше про все у відео

Також закликаємо усіх долучитися до збору коштів на обладнання для дитячої реабілітації у центрі UNBROKEN Ukraine

Покликання на збір: https://dobro.ua/project/nezlamni/

У дитсадки міста зарахували близько тисяч дітей

03.06.2023, 15:17

Стартувала перша хвиля зарахування до дитячих садків нашої громади. Якщо дитину зараховано, у електронному кабінеті змінюється статус заявки та приходить смс-повідомлення на номер, вказаний у заявці .

Тепер батькам потрібно до 12 липня подати документи у дитсадок .

Також з 20 липня до 19 серпня в електронному кабінеті буде можливість змінити пріоритети для тих дітей, кого не зарахували в першій хвилі .

Після цього 20 серпня буде друга хвиля зарахування дітей до дитячих садків на вільні місця. У наших закладах їх залишилося ще близько 500 .

Андрій Закалюк

Natalya Klochko

Дошкілля Львова

ЦДЮТ. Вокальний конкурс "Пісня буде серед нас"

02.06.2023, 07:35

Українці – найспівучіша нація світу! Перша пісня, яку чує немовля, – мамина колискова. А потім мелодія живе в душі і в радості, і в горі до срібних скронь.

Уже з дитинства в Україні співають майже всі. Як допомогти дитині, як підбадьорити, як розпізнати талант???

Відділ освіти Шевченківського та Залізничного районів, ЦДЮТ Залізничного р-ну та учнівський парламент Залізничного району м. Львова організували конкурс солістів-вокалістів «Пісня буде поміж нас», який відбувся 31 травня 2023р. у приміщенні СЗШ №65.

У конкурсі взяли участь 12 учасників, але найкращими були:

І місце – Златослава Сенів, учениця ЛУГГ ім. Олени Степанів;

ІІ місце – Анна Кравчук, учениця СЗШ № 67

ІІІ місце – Мар’яна Яворська, учениця гімназії «Євшан»

Вітаємо переможців!!! Пісня БУДЕ серед нас!

НВК "ШКТ-ЛТЛ". Нагородження переможців загальноміського мистецько-краєзнавчого конкурсу «Львівське рондо»

01.06.2023, 22:27

1 червня відбулось нагородження переможців загальноміського мистецько-краєзнавчого конкурсу «Львівське рондо». Дипломом відзначається команда 10 класу: Богданова Анна, Сакало Вікторія, Сумало Роксолана, Косінова Катерина, за III місце у номінації «Наука і техніка – Львіський вимір. Винаходи й упровадження нових технологій. Відоме і невідоме». Ліцеїсти написали роботу: «Наше море», в даній праці учні досліджували декорації на фасадах львівських кам’яниць тематично пов’язані з морем. Подякою відзначена вчитель історії Оксана Володимирівна за підготовку призерів у конкурсі.

Реорганізація освітньої мережі в умовах воєнного стану

01.06.2023, 20:27

Шкільне життя Follow on Twitter  Send an email  31.05.2023   626

Матеріал підготовлено Офісом освітнього омбудсмена

Попри війну, триває реформа освіти. Однією зі складових цієї реформи є перехід до 12-річної освіти. Українські дослідники зазначають, що наразі 11-річна освіта залишилася лише у трьох пострадянських країнах: Азербайджані,  рф, білорусі.

Реформа передбачає створення ліцеїв для надання якісної профільної середньої освіти. З одного боку це зменшить освітню нерівність між учнями з сільської місцевості, невеликих населених пунктів та учнями з великих міст. З іншого – впровадження профільної освіти зменшить навантаження на учнів та надасть можливість вивчати предмети, необхідні їм для майбутнього фаху.

Водночас триває реорганізація освітньої мережі, яка має на меті допомогти учням малокомплектних шкіл здобувати освіту в найближчому опорному закладі освіти, де є кваліфіковані педагогічні кадри та необхідна база для якісного, безпечного та комфортного здійснення освітнього процесу й відповідно підвіз учнів із навколишніх населених пунктів. 

Органи місцевого самоврядування мають до 1 вересня 2024 року затвердити плани формування мережі закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, з урахуванням вимог законодавства до ліцеїв. А засновники ліцеїв до 1 вересня 2027 року мають забезпечити створення та оснащення ліцеїв необхідною матеріально-технічною базою, обладнанням, доступом до мережі Інтернет, відібрати на конкурсних засадах педагогічних працівників, провести конкурс відповідно до вимог законодавства на посаду керівника закладу освіти та вжити інших необхідних дій.

Служба освітнього омбудсмена отримує чимало звернень від батьків здобувачів освіти щодо змін освітньої мережі: підстав реорганізації, перепрофілювання чи закриття того чи іншого закладу освіти тощо. А представники громад запитують, як здійснювати реформу в умовах воєнного стану. 

Правовий режим воєнного стану не створює спеціальних обмежень та заборон на реорганізацію закладів освіти. Тому реорганізація освітньої мережі триває. 

Читайте у публікації:

НАВІЩО ПОТРІБНА РЕОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ МЕРЕЖІ

Оптимізація шкільної  мережі

Реорганізація закладів освіти насамперед необхідна, щоб покращити якість освіти всіх учнів, зменшити освітню нерівність та забезпечити рівний доступ до освіти. Адже результати дослідження PISA-2018 наочно доводять, що рівень освіти учнів у сільській місцевості та невеликих містах нижчий, ніж у їхніх однолітків, що навчаються в ліцеях, гімназіях і спеціалізованих школах великих міст. Водночас внаслідок пандемії та повномасштабної війни освітні втрати учнів ще більше поглибилися. У частині сільських малокомплектних шкіл не вистачає педагогічних кадрів. Не завжди у закладі освіти є профільний фахівець, тому вчителі вимушено викладають предмети, які не є їхньою основною спеціалізацією. Через це деякі предмети можуть або викладатися формально, або не викладатися взагалі. Наприклад, у школах сільської місцевості є  дефіцит вчителів з окремих предметів. Усе це впливає на освіту дитини. 

 За даними дослідження Державної служби якості освіти України,  проведеного у грудні 2022 — січні 2023 року, через повномасштабну війну загалом у вивчених школах України (з урахуванням, зокрема шкіл сільської місцевості) у 55% закладів відбулися зміни в педагогічному складі закладу освіти. 81% керівників зазначили, що освітній процес забезпечують вчителі-предметники, 15% – що викладання навчальних предметів відбувається через заміщення тимчасово відсутніх педагогів, 5% вказали про брак вчителів. Щодо галузей забезпечення педагогами: понад 79% керівників зазначили, що всі галузі забезпечені педагогами, 8% вказали про брак вчителів у мовно-літературній галузі, по 5 % — у інформатичній та математичній, 4 % — у фізкультурній. Про труднощі з пошуком вчителів математики, англійської мови, фахівців для гурткової роботи поодиноко вказали директори шкіл Києва, Житомирщини та Львівщини. Реорганізація освітньої мережі має на меті допомогти учням малокомплектних шкіл здобувати освіту в найближчому опорному закладі, де наявні кваліфіковані педагогічні кадри та є необхідне забезпечення для нормального, безпечного та комфортного здійснення освітнього процесу. 

Якість освіти також тісно пов’язана з фінансуванням та забезпеченням закладів освіти всім необхідним для здійснення безпечного та належного освітнього процесу.  Відповідно до ст. 25 Закону України “Про освіту” та ст. 37 Закону України “Про повну загальну середню освіту”, відповідальність за утримання та матеріально-технічне забезпечення шкіл лежить на засновнику закладу освіти, на що мають спрямовуватися кошти місцевого бюджету. Хоча у малокомплектних школах видатки на одного учня можуть бути в рази більшими, ніж у школах із великою кількістю учнів, це не покращує якість освіти учнів малокомплектних шкіл. 

Водночас частина шкіл потребують капітального ремонту (утеплення, облаштування внутрішніми вбиральнями, водовідведення та насамперед будівництва укриття тощо) або ж просто ремонтних робіт, обладнання навчальних кабінетів та іншого забезпечення. А це все – значні кошти. Але якщо демографічний аналіз демонструє, що кількість здобувачів освіти учнів у певній школі в перспективі буде недостатньою або школа вже є малокомплектною, краще зосередити кошти для належного забезпечення опорного закладу, удосконалити його й перевести туди учнів та здійснювати їхній підвіз до закладу. Адже кошти субвенції виділяються залежно від кількості учнів у школі. 

Створення профільної школи

Реорганізація передбачає також створення в межах реформи профільної старшої школи та відповідно ліцеїв, де учні будуть здобувати профільну освіту. Це зменшить навантаження на учнів та дозволить вивчати предмети, необхідні їм для майбутнього фаху. А також зменшить освітню нерівність між учнями з різних місцевостей.

Відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти”, для започаткування та проведення освітньої діяльності комунального ліцею засновник має забезпечити, зокрема:

ДОТРИМАННЯ ПРАВ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПІД ЧАС РЕОРГАНІЗАЦІЇ

Мережа закладів загальної середньої освіти формується з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства (стаття 32 Закону України “Про місцеве самоврядування”).

Реорганізація мережі закладів освіти здійснюється відповідно до статті 32 Закону України “Про повну загальну середню освіту”. 

Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає засновник (засновники). У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради.

Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, селищні, сільські ради відповідно до вимог законодавства.

Рішення про утворення початкової школи як структурного підрозділу у складі гімназії, його реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймає (приймають) засновник (засновники) такого закладу (стаття 32 Закону України “Про повну загальну середню освіту”).

За нашими спостереженнями, не всі органи місцевого самоврядування розуміють послідовність необхідних дій для здійснення реорганізації. Коли ми розглядаємо скарги батьків чи педагогічних працівників щодо реорганізації закладів освіти, в межах реагування на ці звернення ми часто надсилаємо до засновників запит із проханням повідомити підстави прийняття рішення щодо реорганізації освітньої мережі територіальної громади, надавши змістовні та конкретні відповіді на кілька запитань, які загалом і характеризують ту послідовність дій, які має здійснювати засновник. Це запитання:

В умовах воєнного стану та на перспективу після його завершення під час реорганізації необхідно враховувати також міграційні та еміграційні процеси у громаді. Адже внаслідок війни в деяких закладах освіти кількість учнів суттєво зменшилася. Водночас ці діти можуть повернутися назад як невдовзі, так і після закінчення повномасштабної війни.  

ХТО, ЯК ТА У ЯКІ ТЕРМІНИ МАЄ ЗДІЙСНЮВАТИ РЕОРГАНІЗАЦІЮ ОСВІТНЬОЇ МЕРЕЖІ

Вимоги щодо термінів реформування для створення профільної старшої школи

Відповідно до пунктів 5-1, 5-2 та 5-3 розділу 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про повну загальну середню освіту”: 

КОЛИ ЗДІЙСНЮВАТИ РЕОРГАНІЗАЦІЮ НА ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ

Частина закладів освіти на тимчасово окупованих територіях були зруйновані російськими військовими, деякі заклади під примусом працюють за російськими стандартами. Частина учнів виїхали з тимчасово окупованих територій на підконтрольні Україні території або за кордон та навчаються наразі в інших закладах. Тому для того, щоб проводити реорганізацію освітньої мережі на ТОТ, необхідно чекати деокупації цих територій.

ЯК КОМУНІКУВАТИ РЕФОРМУ РЕОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ МЕРЕЖІ

Коли в межах розгляду звернень на тему реорганізації освітньої мережі ми аналізуємо плани реорганізації, надані громадами на наш запит, то бачимо, що більшість цих планів розроблені досить грамотно і враховують суттєві моменти для дотримання прав в освіті. Але через те, що ці плани не обговорюються з громадою та в медіа, соціальних мережах, на сайтах органів влади громади не розповідається, навіщо потрібна реформа, як вона покращить освіту учнів, як будуть забезпечені права учасників освітнього процесу – місцева влада отримує багато скарг,  обурень та агресії на свою адресу. Тому потрібно не боятися та надавати людям інформацію, переконувати. Насамперед слід розповісти про підстави для реорганізації освітньої мережі, зокрема, надавати аналіз демографічної ситуації, витрати на одного учня, спроможність закладів. Далі розповісти про зміни, позитивні та негативні наслідки реформи, в які терміни ці зміни будуть зроблені тощо. Поясніть громадськості, як саме будуть дотримані права учнів, батьків та педагогічних працівників внаслідок реорганізації.

Інструментами для комунікації реформи можуть бути, зокрема публікації на сайті відділу або управління освіти, а краще – місцевої громади, пресконференції для місцевих медіа, інформаційні матеріали у місцевих групах соцмереж від імені органів місцевої влади та органів управління освітою, екскурсії для учасників освітнього процесу та медіа до опорного закладу. Докладніше про комунікацію реформи – у нашій окремій публікації.

Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проєкту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення (частина 2 статті 32 Закону України “Про повну загальну середню освіту”). Це зроблено для того, щоб уникнути свавілля з боку органів місцевої влади, завчасно попередити батьків про реорганізацію та належно підготуватися.

І хоча законодавством не визначений обов’язок здійснювати громадське обговорення у міській місцевості, щоб уникнути непорозумінь із громадськістю органи місцевої влади за власним рішенням можуть проводити таке обговорення за участю батьків, громадських організацій, адже це налагоджує довіру між місцевою владою та громадськістю.

ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО РЕОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ МЕРЕЖІ 

Багато закладів освіти було пошкоджено або зруйновано російськими військами. Тому громада, в якій є пошкоджені або зруйновані заклади, має ретельно зважити необхідність відновлення цих закладів. Насамперед такого аналізу потребують деокуповані території. Одним із рішень для відновлення освітньої мережі може бути зведення тимчасових або постійних  модульних споруд-закладів освіти, зокрема у громадах, де перебуває велика кількість ВПО. Ми підготували докладні матеріали про український та закордонний досвід зведення модульних: ви можете з ними ознайомитися за гіперпосиланнями. 

Водночас на територіях у зоні бойових дій та на тимчасово окупованих територіях, а також на територіях, які перебувають близько до територій бойових дій та обстрілів, відновлення освітньої мережі можливе після їх звільнення або завершення воєнного стану відповідно. Громадам необхідною буде розробка плану аналізу освітньої мережі та відбудови закладів освіти.

Також дуже важливим для реформи реорганізації освітньої мережі буде створення єдиного реєстру учнів, педагогічних працівників та шкіл, про який повідомляв віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

Зарудцівська гімназія ЛМР. День професій

01.06.2023, 19:50

НВК "ШКТ-ЛТЛ". Відпочинок в Карпатах - це завжди супер.

01.06.2023, 19:45

Учні 8-А класу НВК "ШТЛ" мали неймовірний відпочинок в с.Орявчик, де змогли насолодитись гірським повітрям та зарядитись фантастичними емоціями. Також учні мали нагоду побувати в державному історико-культурному заповіднику "Тустань"

СЗШ №33. Учнівське самоврядування у Львівській міській раді

01.06.2023, 19:44

Учнівське самоврядування – це креативна, творча і активна молодь. Молодь, яка вже в стінах своєї школи вчиться будувати Україну. Щоб ознайомитися із роботою міської ради нашого міста була організована екскурсія у ратушу.


 🔶️Екскурсія складалась з трьох точок, де вирує життя мерії: 

➡️мали нагоду зайти в кабінет, в якому функціонує Гаряча лінія міста Львова – міська багатоканальна телефонна служба, де кожен мешканець Львова може отримати потрібну консультацію та подати звернення;

 ➡️завітали в приймальню до міського голови Львова, де познайомилися з котиком Левчиком, який відомий як "котячий мер Львова";

➡️Також  учні мали можливість відвідати серце Львівської міської ради — сесійну залу, де приймаються важливі рішення для громади міста Львова. 


Варто зазначити, що після екскурсії учнівське самоврядування долучилося до міської церемонії прощання з Героєм Назаром Яцківим, який захищав Україну від російських окупантів. 


Щиро дякую за сприяння екскурсії Департаменту "Адміністрації міського голови"  та відділу "Промоції міста Львова"

В Україні запускають перший освітній портал щодо безпеки дітей в інтернеті

01.06.2023, 19:09

Шкільне життя  Follow on Twitter  Send an email  30.05.2023   377

Згідно з дослідженням, проведеним в ЄС серед 8 тис. підлітків, ризикована онлайн-поведінка серед молоді стає нормою. Опитування показало, що кожна четверта дитина тролила когось в інтернеті, кожна восьма – брала участь в онлайн-домаганнях, кожна п’ята – займалася секстингом та 4 з 10 підлітків дивилися порнографію.

Для українських дітей поруч із загальними загрозами такими, як секстинг, грумінг, сексторшен, надмірний час онлайн, кібербулінг, існують загрози, що відповідають часу війни: дезінформація, залучення дітей до співпраці з окупантами та інші.

Для того, щоб кожний освітянин, учитель, мати або батько були обізнані про ризики для дітей в мережі, могли дати їм загальну освіту інтернет-грамотності, знали, як налаштувати гаджети, куди звернутися за консультацією, громадська організація #stop_sexтинг у партнерстві та за фінансової підтримки ChildFund створила освітню онлайн-платформу https://stop-sexting.in.ua/adult/

На онлайн-майданчику можна знайти корисний контент для батьків та освітян: матеріали для проведення уроків, методичні посібники, тематичні книги та фільми, VR-квест, онлайн-виставку та останні новини. Крім того, на платформі працює запис на консультацію з психологом та портал повідомлень про матеріали, що зображують сексуальне насильство над дітьми. Портал працює як лінія звітування: ці повідомлення допомагають захистити дітей та не допустити їхньої подальшої сексуальної експлуатації.

Секстинг в інтернеті: як захистити дитину?

Якщо у вашої дитини є смартфон або інший гаджет, вона, швидше за все, дізнається або вже дізналася про секстинг. Думка про те, що дитина надсилає або отримує повідомлення інтимного характеру, може засмутити батьків. Але розмова з дітьми про небезпеку в інтернеті допоможе захистити їхнє психічне та фізичне здоров’я.

Що таке секстинг та у чому небезпека?

Секстинг передбачає надсилання, отримання або обмін текстами, зображеннями, відео сексуального характеру. Діти (і дорослі) часто не думають про наслідки під час взаємодії зі смартфонами чи соцмережами. Вони можуть ділитися інтимними матеріалами, не усвідомлюючи, як хтось інший при нагоді використає цей контент. Інформація інтимного характеру, якою поділилися з іншими без згоди автора, може призвести до кібербулінгу, публічного приниження та сексторшену (шантажу). 

Варто згадати, що отримання, зберігання та розповсюдження зображень сексуального характеру неповнолітніх є протизаконним. Згідно зі Статтею 301-1 Кримінального кодексу України за одержання доступу до дитячої порнографії, її придбання, зберігання, ввезення, перевезення чи інше переміщення, виготовлення, збут і розповсюдження передбачено покарання – позбавлення волі від 8 до 12 років.

Як говорити про секстинг з дітьми?

Розмови про секстинг можуть викликати багато емоцій. Можливо, ви відчуватимете злість і страх, якщо з дітьми щось трапиться, або ви побачите щось на їхньому телефоні. Перш ніж говорити з дитиною, заспокойтеся.

Додайте до розмови приклади з телебачення, фільмів або соцмереж, щоб подолати розрив у спілкуванні з підлітками. Пошук прикладу в ЗМІ може здаватися вашій дитині менш страшним, ніж розмова про її друзів чи власне життя.

Припиніть говорити та послухайте, що кажуть діти. Ставте відкриті запитання без засудження.

Якщо ваша дитина отримувала або надсилала нюдси (світлини із зображення оголеного тіла), вона може відчувати сором або страх. Ваша безумовна любов і підтримка мають важливе значення для того, щоб підтримувати зв’язок відкритим. Нехай дитина знає, що незважаючи ні на що, ви поруч з нею. Створіть цей безпечний простір.

Корисні статті, відео та іншу інформацію про безпеку дітей онлайн можна знайти на освітній онлайн-платформі https://stop-sexting.in.ua/adult/

Про проєкт #stop_sexтинг:

#stop_sexтинг – найбільша в Україні громадська організація про захист дітей в інтернеті. Здобула премію Глобального договору ООН та загалом навчила більше ніж 800 тис. дітей та батьків. У межах інформаційної кампанії торкнулася мільйонів українських родин, а також створила першу в країні консультаційну лінію щодо безпеки дітей в інтернеті 1545 (далі 3) та психологічну лінію підтримки для дітей та батьків на тему онлайн-ризиків на сайті.


Посилання на проєкт #stop_sexтинг

Сайт: https://stop-sexting.in.ua/adult/

Instagram https://www.instagram.com/stopsexting.ua/

Facebook: https://www.facebook.com/stopsextingua/

YouTube: https://www.youtube.com/StopSextingUkraine

НВК "ШКТ-ЛТЛ". Природнича вікторина "Ми любимо природу"

01.06.2023, 19:00

"Природа - єдина книга, що укладає глибокий зміст на усіх своїх сторінках" (Й. Гете).

  Закінчуючи навчальний рік, на уроках "Пізнаємо природу" у 5 класі було проведено природничу вікторину "Ми любимо природу". Ліцеїсти узагальнили свої знання, показали наскільки наша природа різноманітна, прекрасна та вкотре нагадали, що її потрібно берегти, як ми бережем саме життя.

   Змагаючись за призове місце, учні виявили кмітливість, знання теоретичних питань, уміння логічно мислити.

СЗШ №33. День чаю01.06.2023, 18:29

Багато країн мають унікальні чайні традиції, сорти напою не перелічити на пальцях, а про користь пишуть ще з давніх давен. Крім того, чай — найпопулярніший напій на Землі!

В нашій школі на уроці трудового навчання  вчителем Глушко  Н. П. був урок у 6 класах : « Інтелектуальне кафе». У вигляді гри учні дізнались все цікавинки про чай, створили intelekt-maps  про правила заварювання чаю і вділи свої горнятка у вишиванки. По завершенні діти мали змогу поспілкуватися між собою за горнятком духмяного чаю.

Великогрибовицький ліцей. День героїв.

01.06.2023, 16:27

Ми дякуємо Вам, наші славні захисники

, за можливість жити, творити, навчатись

Підготували учні 10 класу, керівникНіна Шпік